Mga. Věra Kotlárová
„Ty obrazy jsou o vnitřních hnutích, o radosti, starostech a strachu. Je to život a vlastně pokračování pouti, je to pořád na cestě, je to jeden velký příběh.“
Studium: 1999 – 2005 Fakulta výtvarných umění VUT v Brně, ateliér Prof. Václava Stratila
Výběr ze samostatných a skupinových
výstavy: Jednou večer – sny? MUZEUM ROMSKÉ KULTURY,
Brno, 2007 – 2008
Ohromné maličkosti, galerie aspekt, Brno, 2006
Galerie Měsíc ve dne, Co s klasickou generací?, 2010
galerie Vysočina, Srdce světa, 2009
galerie Plamínek na Radlase, Brno, Dnes mít jasno, 2007
Dům umění města Brna, Amaro jilo, 2007 (organizátorka a
kurátorka výstavy a benefiční aukce)
galerie VŠUP Praha, 2007
Rudolfinum, Praha, Akné, 2006
klášter Dolní Kounice, Zpřítomění, 2006
galerie Brno, Malířské symposium III., , 2006
Wannieck gallery, sbírka Richarda Adama, Brno, 2006 tramvaj,
Praha, Vzkazy, 2005
Věra Kotlárová, akryl na plátně | Věra Kotlárová, akryl na plátně |
Věra Kotlárová, akryl na plátně | Věra Kotlárová, akryl na plátně |
Věra Kotlárová, akryl na plátně | Věra Kotlárová, akryl na plátně |
Věra Kotlárová, akryl na plátně |
…Věra Kotlárová se již v době studií na brněnské FaVU VUT v ateliéru Václava Stratila prezentovala jako fascinující vypravěčka, pohádkářka. V jejích obrazech a monumentálních kresbách se z řeči symbolů stal vír představ, v němž se divák orientoval intuitivně a zároveň prostřednictvím autorčiných čtenářských performancí. Kresba Srdíčko (2006) se stala autorce talismanem, referenčním bodem, který představila i při samostatné výstavě v brněnské Galerii Aspekt. Tehdy oddělila vypravěčství a volný malířský projev, prováděný osobitou prstovou, gestickou technologií na monumentálních formátech. Výstava na VŠUP představila autorku, opírající se o talisman, při návratu k vypravěčství ve votivním partnerském obraze Pro Tebe, ale zároveň v pokračování spontánní, monumentální a barevně i gesticky explozivní malby. Obraz Stvoření I. (2006, 420 x 330cm) je už svým formátem manifestací malířského obrození současnosti. Věra Kotlárová si uvědomuje, že čisté gesto ji vede k překultivované malbě; tu ale vzápětí vyvažuje monumentálním křesťanským symbolem Trojice (2007). …Vzorově nainstalovaná výstava představila spontánní malířku, která se nestydí za vlastní bohatou citovost, ani za lásku k malbě. Výběr z recenze Pavla Ondračky, Ateliér č. 6, 5 / 07